Happy in New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu Happy in New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu

Happy in New Zealand

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve allemaal,

Na een aantal weken stilte is het weer eens tijd voor een blog! En ik kan jullie verzekeren, ik zit hier zeker niet stil! Ik doe ontzettend veel leuke dingen en heb het super naar mijn zin.

Zoals beloofd zal ik deze blog wat meer over mijn stage vertellen, maar in het weekend heb ik ook niet stil gezeten hoor! Elk weekend voelt als een vakantie, echt genieten.

Na twee rustige stage weken heb ik het nu eindelijk een stuk drukker gekregen. Ik heb hierdoor veel meer plezier in het stagelopen gekregen, de dagen vliegen voorbij. Ik loop dus stage bij The Peace Foundation. Dit is een non-profit organisatie die allerlei verschillende projecten heeft in het teken van ‘peace’: vreedzaam, respectvol met elkaar samenleven. Zo zijn er een aantal trainingen (Peer mediation training op basis- en middelbare scholen, family communication training en een maori peer mediation training). Daarnaast is er een REACT presentatie over conflicten over de hele wereld met daarna een workshop, The peace week; een hele week in augustus die in het teken staat van peace waarbij scholieren allerlei leuke activiteiten doen, Youth Peace Ambassador project; het begeleiden en trainen van studenten die activiteiten willen organiseren in het teken van peace. Genoeg te doen dus. Ik help natuurlijk niet met elk project mee, maar met veel projecten doe ik een klein beetje. Zo werk ik er aan om mijn training vaardigheden te verbeteren bij de peer mediation training. Daarnaast organiseer ik de workshop van het REACT programma en geef ik een deel van de presentatie. Tot slot zal ik meehelpen met het begeleiden en trainen van de Youth Peace Ambassadors. Naast deze activiteiten ben ik ook net begonnen met mijn stageopdracht: een effectiviteitonderzoek voor de Leadership through Peer Mediation programme (gegeven op middelbare scholen). Woensdag ben ik begonnen met de eerste serie interviews. Ik heb zes scholieren (15 tot 17 jaar) geïnterviewd over de sfeer en conflicten op school. Erg leuk om met al die studenten te praten. Het is een hele multiculturele school. Nieuw-Zeeland bestaat vooral uit immigranten. Erg leuk om te zien. De sfeer op een middelbare school is geweldig, na schooltijd en in de pauzes wordt er veel muziek gemaakt. Iedereen is hier trouwens ontzettend vriendelijk! Zo werd ik door de school psycholoog van school waar ik was, uitgenodigd om haar op te zoeken aan het strand waar ze in april een paar weken op een huis past. Zij is niet de enige die zo gastvrij is. Mijn collega’s van The Peace Foundation zijn ook ontzettend leuk en lief. Team meetings bestaan voor het grootste gedeelte uit lachen en kletsen in plaats van vergaderen.

Goed nu over het beste deel van mijn stage in Nieuw-Zeeland! De weekenden! Het laatste weekend waar ik over heb verteld was mijn eerste weekend hier: Road trip naar Rotorua. Mijn tweede weekend heb ik in Auckland doorgebracht. Zaterdag was er een gratis Auckland tour die een klein beetje tegenviel qua bijzondere spots, maar wel heel gezellig was. Zondag lekker aan het strand gelegen bij Mission Bay (15 minuten met de bus). Bruin worden is hier niet zo moeilijk, door het gat in de ozonlaag ben je in no time bruin (en verbrand je in no time).

Het weekend daarop (22-23 februari) was de Coromandel trip van Stagereizen. Zaterdag ochtend vertrokken we met ongeveer 60 stagiaires in de bus naar de Coromandel, de vakantiebestemming van Nieuw-Zeeland. We begonnen met wat regen en wolken, maar toen we het strand bereikten ergens in de middag klaarde het prachtig op. Cathedral Cove was het strand waar we de meeste tijd hebben doorgebracht (de foto’s staan op mijn facebook). Een prachtig wit strand met grote witte rotsen. Genieten was dat! Later die dag gingen we naar Hot Water Beach. Hier komt er heet water uit de grond als je een gat graaft. Heel bijzonder! Na de mooie stranden werd het tijd om ons te installeren in een hostel waar de BBQ al op ons stond te wachten! In de avond zijn we naar een kroegje in de buurt gegaan. Ontzettend gezellig. De kroeg sloot helaas al om 1 uur, maar dat was een prachtige gelegenheid om met een groep naar het strand te gaan en de zee in de stappen. De volgende dag was iedereen lekker brak (gelukkig zat ik in groep twee en hoefde ik pas om 10 uur te ontbijten). Zee kajakken stond op het programma, met een koffiepauze bij de Cathedral Cove, prachtig!

Afgelopen weekend ben ik weer in de buurt van Auckland gebleven. Op aanraden van collega Christina (Cool school trainster) ben ik met Emilie naar het Oratia Jungle Festival geweest net buiten Auckland. Na de busreis van een uur hadden we eigenlijk een half uur moeten lopen naar het park. Gelukkig kwamen we op het goede idee om te gaan liften. En ja hoor, vijf minuten later kwamen we veilig aan bij het park. Het festival was, anders dan verwacht, heel erg klein en knus. Er was een soort van jungle met kunst en één podium met een klein grasveld waar de hele tijd super leuke muziek was. De omgeving was geweldig en de sfeer nog geweldiger! Echt genieten! De zondag was ook al volop genieten! Met 8 personen een auto gehuurd en afgereisd naar Tawhanui beach. Op het programma stond: SURFEN! Wauw wat was dat gaaf! Met wat beginnergeluk kon ik twee keer staan, verder op m’n knieën en liggend wat golven gepakt (dat is al super leuk). Dit ga ik sowieso vaker doen!! En wat een mazzel, aankomend weekend staat er surftrip naar Raglan met stagereizen op het programma!

Goed, het laatste wat ik nog met jullie wil delen is mijn sport activiteiten. Ik sport sinds drie weken 3 x in de week. Maandag en vrijdag ochtend om 06.30 AM en woensdag eind van de middag sta ik in het park te bootcampen! De bootcamp bestaat uit spier- en conditieoefeningen. Het is soms erg zwaar, maar achteraf ben ik altijd super blij dat ik ben gegaan. Bereidt je maar voor op een bruine en gespierde Lisette als ik in augustus weer in Nederland ben!!

Oh er is nog iets super leuks wat ik graag met jullie wil delen!! Mijn reis plan na mijn stage ziet er als volgt uit: Twee weken naar het zuidereiland met stagereizen. Negen dagen naar de Fiji eilanden samen met Aniek. En een maand in Australië met Frank, met een campervan van Cairns naar Brisbane reizen Sydney bekijken. Ik kan echt niet wachten !!!

Nou lieve mensen, ik hoop dat jullie het ook allemaal zo naar jullie zin hebben als ik.

Tot de volgende blog. XXX

  • 06 Maart 2014 - 20:37

    Rosa:

    Lieve Lies!
    Waauuw het klinkt echt geweldig daar. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat een leuke blog heb je geschreven, het voelt echt een beetje alsof ik daar ook ben! Geniet nog maar lekker daar, time flies when ur having fun :)
    Dikke kus!

  • 07 Maart 2014 - 11:35

    Niru:

    How great Lisette!!!! Yaaa enjoy NZ and yaaa Fijiiiiiiiiii hiyaaaa

  • 08 Maart 2014 - 10:32

    Olivia:

    aahh lies ! wat super leuk allemaal , echt heel erg veel plezier nog! je doet de leukste dingen en je verveelt je geen moment. als je terug bent in Nederland ben je denk ik bruiner dan mama hahaha en je wordt nu echt een body bilder ( hoe schrijf je dat hahhha ) ik ga later ook gewoon op reis en dan ga ik ook zulke leuke dingen doen! en dat surfen klonk ook echt super leuk :D ik wil dat ook echt heel graag doen. en leuk dat je naar Fiji gaat! allemaal super super super super super leuk ! Ook snel weer facetimen, dit weekend is Justine hier dus dat komt even mooi uit ( maar aangezien jij het heel erg druk hebt in het weekend , haha).

    HEEEEEL VEEEEEEL PLEZIER NOG LIEVE ZUSSSSSSSS :)

    xxxxx van je kleine zusje ( die over 4 maanden 14 wordt)

  • 08 Maart 2014 - 22:12

    Christa:

    He Lisette. Heeft even geduurd, maar ik volg je nu. Mooi verslag. Voorgaande moet ik nog lezen.....ga ik zometeen doen. Hier ook genieten van een vroeg lentezonnetje (maar haalt het niet bij jou.).Veel plezier verder! CHRISTA

  • 20 Maart 2014 - 23:02

    Sandra:

    heey lieve schat, wat een mooi verslag heb je weer geschreven. Oh, wat herkenbaar allemaal. ontzettend mooi , leuk en ja lieve mensen, heel relaxt leventje, vond ik ook tig jaren geleden.
    geniet ervan en tot a.s. weekend op skype. ,ook liefs van henk en mamxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

De laatste paar weekenden!

11 Mei 2014

Enjoying the good life

14 April 2014

Missie voltooid

27 Maart 2014

Nieuwe update!

06 Maart 2014

Happy in New Zealand
Lisette

1 februari stap ik op het vliegtuig richting Auckland. Hier zal ik 5 maanden stage gaan lopen vanaf 10 februari. Na mijn stage zal ik anderhalve maand gaan reizen. Deze tijd wil ik benutten op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland, op Fiji en in Australië.

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 6494

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: