Mijn eerste week in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Auckland!

Door: Lisette Venema

Blijf op de hoogte en volg Lisette

10 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Hierbij mijn eerste blog vanuit het prachtige Nieuw-Zeeland. Ik had ook niet anders verwacht natuurlijk, maar tot nu ben ik ook zeker nog niet teleurgesteld! Ik zal jullie eens vertellen hoe mijn week eruit zag! Ik heb erg veel gedaan, dus ik zal het proberen kort te houden.

De vlucht was prima. Tijdens mijn eerste vlucht naar Abu Dhabi zat ik naast een man uit Nepal die erg bezorgd over mij was. In Abu Dhabi gaf hij mij koffie en bracht mij naar mijn gate. In Sydney was het nog even spannend met overstappen, omdat mijn vlucht een uur te laat was, maar alles is goed gekomen natuurlijk. Mijn eerste avond in Auckland (maandag avond) ben ik gaan wandelen in over de Queenstreet. Dit is de hoofdstraat van Auckland met een heleboel winkeltjes en restaurantjes. Gelijk werd ik aangesproken door een Arabische jongen die hier is om Engels te leren. We hebben wat gepraat en koffie gedronken. Het was erg leuk om naar de cultuurverschillen te kijken. Hij liet foto’s zien van zijn klederdracht in Saoedi-Arabië en hij wilde ook zeker dat vrouwen gesluierd liepen.

Dinsdag heb ik wat bankzaken geregeld en boodschappen gedaan. In de middag had ik een afspraak bij stagereizen. Het is een ontzettend leuke organisatie waarvan een groot deel Nederlands. Zij organiseren veel leuke tripjes waar ik ook zeker heen ga! In de avond was er een groep stagiaires die naar The Wolf of Wall Street gingen, dus ik ben gelijk maar mee gegaan. Daarvoor heb ik mijn Nederlandse stagegenoot ontmoet en daarmee uit eten geweest. Ontzettend gezellig!

Woensdag heb ik ook wat zaken geregeld (18+ kaart, ze zijn hier nog strenger met id controleren dan in Nederland), nieuw telefoonnummer en winkelen. Vervolgens kwam ik die Arabier van maandag tegen en ben ik heel lui in de auto met hem en zijn neef naar de Mount Eden gegaan, een berg in Auckland met een prachtig uitzicht. Erg grappig was dat Mohammed (kan niet missen natuurlijk) op de berg in het Arabisch ging zingen, omdat hij het zo mooi daar vond! In de avond ben ik met een groepje van stagereizen wat wezen drinken in een irish pub.

Donderdag ben ik met een groep van stagereizen naar een vulkanisch eiland geweest naast Auckland (half uur met de ferry). Prachtige wandeling gemaakt (zie foto’s). Als afsluiter fish and chips gegeten aan de haven! In de avond ben ik naar een pub crawl geweest met mijn huisgenoot uit IJsland (volgende week komt mijn tweede huisgenoot pas)en drie jongens uit Friesland. Voor 10 dollar kreeg je in vier kroegen een gratis drankje. Het was erg gezellig!

Vrijdag ben ik met mijn huisgenoot naar de zoo geweest, ontzettend leuk om al die dieren te zien en the zoo was echt prachtig ingericht! (zie foto’s).

Mijn eerste weekend in Nieuw-Zeeland heb ik geweldig goed ingeluid. We zijn met een groep Nederlanders van stagereizen met twee kleine gehuurde auto’s naar rotorua geweest. In rotorua heb je heel veel vulkanische activiteit en het stinkt daar naar zwavel. Op zaterdag zijn we gaan raften, geweldig was dat! Een wilde rivier met een aantal watervallen. In de avond hebben we uitgebreid geBBQd en brak de zon zelfs door na een dagje regen! Zondag zijn we naar een vulkanisch actief park gegaan (Wai-o-Tapu). Heel mooi en bijzonder! The Champagne pool is een meer met een knal oranje rand, daarnaast had je kokend water, kokend modder, een knal groen meer (zie foto’s). Daarna zijn we naar een zwembad gegaan met natuurlijk warm water uit een warm water bron! Heerlijk was dat. Ik heb ook nog even autogereden (aan de linkerkant), best spannend op het begin met de richtingaanwijzer aan de andere kant en schakelen met je linker hand. Geen ongelukken gemaakt gelukkig, haha.

Maandag is mijn eerste stagedag begonnen. Ze zijn erg relaxed (en een half uur te laat), maar ik ga zeker leuke dingen doen op mijn stage! Daarover meer in de volgende blog.

Het weer is hier heerlijk, afgelopen week een halve dag regen gehad en verder constant een korte broek en T-shirtje aan overdag! Love it!

Ik hoop dat ik mijn week zo compact mogelijk heb kunnen beschrijven, ik kan zo nog een uurtje doortypen, maar dat lijkt mij geen goed plan 

Tot de volgende blog,

Veel liefs,

Lisette

  • 10 Februari 2014 - 22:45

    Frank:

    Super leuk schattie!
    Mooi dat je al meteen een klik hebt en gezelschap hebt. Maar ik had ook niet anders verwacht van jou.
    Heel veel plezier en succes met je eerste stageweek!

    Xxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 23:02

    Niru:

    Nice ,enjoy
    Niru

  • 10 Februari 2014 - 23:40

    Floor:

    Lieverd, wat leuk allemaal! Fijn dat je het naar je zin hebt en ook direct vrienden gemaakt hebt! Ben benieuwd naar je eerste stageweek, successs! Xxxxx

  • 11 Februari 2014 - 00:33

    Marlys:

    Wat leuk om te lezen allemaal! Jij gaat het zeker wel naar je zin hebben, nu gelijk al zoveel toffe dingen gedaan! Heel erg benieuwd hoe je stage gaat bevallen.
    XXXXX

  • 11 Februari 2014 - 09:46

    Denise:

    Aaah lies, wat gaaf om te horen!! Leuk dat je gelijk heel veel leuke mensen hebt ontmoet. Fijne stage week! Xxxx

  • 11 Februari 2014 - 17:12

    Carlien:

    Leuk om te lezen Lisette!! Volgens mij vermaak jij je prima!!
    Veel succes op stage! Xx

  • 11 Februari 2014 - 21:42

    Sandra:

    heey lieve dochter, wat een prachtig uitgebreid verslag. Heel fijn te horen hoe snel je je hebt gesettled.
    Hoop dat je een leuke en leerzame eerste stageweek hebt.
    We leven met je mee en verheugen ons op je volgende blog. xxx kisses , mam en henkxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

De laatste paar weekenden!

11 Mei 2014

Enjoying the good life

14 April 2014

Missie voltooid

27 Maart 2014

Nieuwe update!

06 Maart 2014

Happy in New Zealand
Lisette

1 februari stap ik op het vliegtuig richting Auckland. Hier zal ik 5 maanden stage gaan lopen vanaf 10 februari. Na mijn stage zal ik anderhalve maand gaan reizen. Deze tijd wil ik benutten op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland, op Fiji en in Australië.

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 6499

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: