Enjoying the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu Enjoying the good life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu

Enjoying the good life

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

11 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Het is alweer een maand geleden dat ik jullie heb upgedate over mijn heerlijke leventje in Nieuw-Zeeland. Hierbij dus weer een blog met wat nieuwe leuke verhalen!

Ik was de vorige keer gebleven bij het Bay of Islands easter weekend. Dat weekend waren we vier dagen vrij. Samen met een groep van 70 studenten van stagereizen zijn we naar The Bay of Islands geweest! Ontzettend veel gezien en gedaan, het weer was alleen wat wisselvallig helaas. The Bay of Islands is ongeveer 4 uur rijden ten noorden van Auckland. Het is een gebied met allerlei eilanden (zoals de naam al zegt). Onderweg zijn we gestopt bij een mooie waterval en een gezellig dorpje om te lunchen. In de avond was er een super gezellig blast from the past feestje in het hostel! Dag 2 stond de boottocht op de planning. De hele ochtend waren we op de boot en hebben we twee keer dolfijnen gespot! Wat een prachtige dieren zeg! De tweede keer had ik zelfs geluk en zag ik de dolfijnen van heel erg dichtbij, wauw! De boot ging ook langs de beroemde hole in the rock - de naam zegt al hoe dat eruit ziet. In de middag werden we afgezet bij het dorpje Russell. Daar hebben we lekker gelunched. Vervolgens weer terug naar ons hostel in Pahia, waar we lekker van de hot tub hebben genoten. Dag 3 gingen reden we met de bus helemaal naar het noorden: Cape Reinga. Daarvoor een stop bij de sand dunes (waar het keihard regende helaas) en na Cape Reinga een stop bij 90 mile beach. Een lang strand van 90 kilometer (niet miles) dat eigenlijk wel wat weg heeft van de nederlandse kust. Dag 4 reden we weer terug naar Auckland, met een stop bij glowworm caves en Whangarei. Een heerlijk gevuld weekend dus!

Het weekend daarop zijn we met een super gezellige groep van 10 naar Tongariro national park gegaan. Vrijdag was een vrije dag ivm ANZAC day (soort van dodenherdeking). Donderdag zijn we naar een huisje vlakbij het nationale park gereden. Op de planning stond om vrijdag de Tongariro Crossing te gaan doen, maar helaas was het erg slecht weer op vrijdag. We besloten de crossing te verplaatsen naar zaterdag. Op vrijdag zijn we naar Taupo gegaan, een plaatsje dat aan een enorm groot meer ligt (lake taupo). Ontzettend mooi. We hebben daar een wandeling gemaakt aan de Waikato rivier en hebben lekker gelunched. Eind van de middag gezellig de verjaardag van Nora gevierd, gekookt, wijntjes gedronken en weerwolven gespeeld. Zaterdag was het dus de dag van de Crossing. De zon scheen volop! Tongariro National Park is een vulkanisch gebied met een aantal toppen. Het staat vooral bekend om de twee knal groene meertjes en één knal blauw meertje. De crossing duurt ruim 6 uur. Het was echt een prachtige tocht! Elk half uur ongeveer heb je weer een totaal nieuw en prachtig uitzicht! Wij hebben als extra de Mount Ngarahoe beklommen (3 uur heen en terug, erg stijl en veel grind!). Deze berg staat bekend als de Mount Doom van The Lord of The Rings. En ja, daar heb ik op de top gestaan, jihoe! Daarna was het flink doorstappen om de rest van de crossing te lopen, om 4 uur wouden we het busje weer halen naar ons huisje toe.We stonden namelijk een beetje op tijd; in de avond zouden we Koningsnacht vieren! Koningsnacht was ontzettend lachen in Auckland. Vooral veel slechte Nederlandse muziek en keihard dansen! Grappig feitje, er werden bitterballen verkocht die in geen enkel opzicht naar bittenballen smaakten... Helaas... Maar goed, het was echt een super leuk en gezellig weekend! Om nooit meer te vergeten :)

Na een hele rij weekenden achter elkaar het land te verkennen, ben ik nu al twee weekenden niet weg geweest uit Auckland (behalve gisteren). Vorige week ben ik verhuisd naar een andere kamer. Ik heb nu twee nieuwe en hele gezellige huisgenootjes. Die verhuizing moest natuurlijk gevierd worden met een housewarming! Die zondag was het vooral lekker rustig aan doen en kijken hoe Nora ging bungee jumpen van the Auckland Bridge! Afgelopen weekend had ik op zaterdag een stage dagje. The International Day of Families werd gevierd (officieel 15 mei pas). Er was een middag vullend programma van allerlei inspirerende personen die een speech had over families. Tussendoor waren er super leuke culturele acts. De drakendans kwam voorbij, judo, zang en muziek. Na afloop werden er natuurlijk heerlijke hapjes geserveerd.

Gisteren ben ik wel een dagje de stad uit geweest. Samen met Romy en Aniek ben ik naar Tiritiri Matangi geweest. Het is een klein eiland ruim een uur met de boot ten noorden van Auckland. Het eiland staat bekend om de vele vogels. Wij waren dan ook de enige jonge mensen (op wat kinderen na) die naar het eiland gingen. We stonden tussen de vogel fans, haha. We hebben dan ook wel ontzettend veel over volgens geleerd, stiekem best leuk. We hadden een gids die bij elk geluidje weer stil stond om te kijken waar de vogel zat, op een gegeven moment wel een klein beetje vervelend. Naast de vogels was de natuur ook echt adembenemend! Een prachtige kust en prachtige bomen. Ik voel me soms echt een oud vrouwtje worden dat ik de natuur zo ben gaan beamen, maar bij gebrek aan leuke steden kun je hier niks anders dan de natuur beamen. Het is ook gewoon echt prachtig!

Tot nu toe gaat deze blog alleen nog maar over de weekenden. Maar niet alleen de weekenden geniet ik van het leventje hier hoor. Door de weeks gebeuren er ook genoeg leuke dingen. Zo heb ik tegenwoordig de bootcamp ingeruild voor Hot Yoga. 90 minuten lang in een zaal van 40 graden yoga oefeningen doen. Erg leuk om een keer uit te proberen en na nu 5 keer gedaan te hebben voel ik ook al echt verbetering in flexibiliteit! Daarnaast hebben we natuurlijk af en toe gezellige etenjes. Op stage gaat ook alles goed. Omdat ik niet heel veel te doen had heb ik aangeboden om een workshop positieve psychologie te ontwerpen. Hier was iedereen erg enthousiast over. Volgende week ga ik aan alle staff medewerkers positieve psychologie geven en hopen we nog een andere doelgroep te vinden voor mijn training. Mijn onderzoek begint ook al ergens op te lijken en eind mei en begin juni ga ik het zelfs nog druk krijgen, omdat het REACT project ook weer om de hoek komt kijken. En niet te vergeten ga ik nog regelmatig mee naar peer mediation trainingen op scholen waar ik ook steeds meer delen van de training mag geven. Erg leuk en leerzaam!

De tijd vliegt voorbij, nog ander halve maand en dan begint mijn twee maanden reizen avontuur! Ik kan echt niet wachten om naar het Zuidereiland, Fiji en Australië te gaan!

Ik geniet nog even lekker verder! Veel groetjes en liefs,

Lisette


  • 12 Mei 2014 - 01:58

    Niru Sijtsma:


  • 12 Mei 2014 - 15:13

    Sandra:

    Wat een super verslag, wat doe je het toch goed. We reizen zo heerlijk met je mee...
    geniet ervan , liefs sandra xxx

  • 12 Mei 2014 - 16:08

    Denise:

    Gaaaf om te lezen lisette! Wat doe je toch veel gave dingen. Goeie van je om initiatief te nemen over die workshop! positieve psychologie weet je inmiddels heel veel vanaf, hihi! bevalt je nieuwe kamer? dikke kussen Denise

  • 12 Mei 2014 - 22:01

    Lisette :

    Jaa heel erg leuk om hier ook positieve psychologie te geven!
    Kamertje bevalt heel goed, net ietsje groter en een stuk gezelliger :) xxxx

  • 22 Mei 2014 - 10:54

    Je Kleine Zusje Hahaha:

    Waauuuuw lies echt super leuk allemaal ! En het is ook echt leuk de manier waarop je het schrijft . Je kan echt gewoon lezen dat je het leuk hebt nog heel veel plezier !!! Xxxx je kleine zusje (die nu over een paar weken een proefwerk week ingaat )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

De laatste paar weekenden!

11 Mei 2014

Enjoying the good life

14 April 2014

Missie voltooid

27 Maart 2014

Nieuwe update!

06 Maart 2014

Happy in New Zealand
Lisette

1 februari stap ik op het vliegtuig richting Auckland. Hier zal ik 5 maanden stage gaan lopen vanaf 10 februari. Na mijn stage zal ik anderhalve maand gaan reizen. Deze tijd wil ik benutten op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland, op Fiji en in Australië.

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 6504

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: