Nieuwe update! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu Nieuwe update! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisette Aeneae Venema - WaarBenJij.nu

Nieuwe update!

Door: Lisette Venema

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi Allemaal,

Het werd weer eens tijd voor een blog vond ik :) De leuke avonturen gaan maar door en door! De vorige keer was ik geëindigd bij het weekend waarop ik naar Raglan ging met stagereizen. Het weekend van 8 maart. Wat was dat een heerlijk weekend. We kregen een surfles van drie uur. Ontzettend leerzaam en goed voor mijn surfing skills. De golven waren vrij makkelijk en niet hoog, dus het lukte me best vaak om op te staan! Wat een kick geeft dat zeg! Ik ga dit zeker vaker doen hier en in Australië! Op zondag zijn we naar een waterval geweest en naar de Hamilton tuinen, allerlei tuinen uit verschillende landen. En zaterdag avond was er natuurlijk een leuk feestje!

Het weekend van 15 maart was een een cycloon voorspeld, regen en storm. Achteraf viel de storm en regen reuze mee, maar goed. Door alle waarschuwingen dat je genoeg eten in huis moet hebben en je zaklamp klaar moet hebben liggen voor als de stroom uitvalt, vonden we het geen goed idee om buiten activiteiten te gaan doen. We zijn die zaterdag lekker gaan winkelen in een groot en mooi winkelcentrum. In de avond hadden we een kiwi-verkleed feestje. We waren allemaal als roze prinsesje verkleed! Geweldig leuk, een feestje met bijna alleen maar Nieuw-Zeelanders. Ik kan je vertellen, die kunnen goed feesten en al helemaal goed drinken ;).

16 en 17 maart hebben we het Ierse St. Patricksday gevierd. En dat houdt in: in het groen naar een Ierse pub en bier drinken. Zo gezegd, zo gedaan. Super geslaagde dagen gehad. Vooral maandag avond was super leuk met een onwijs goede liveband en heerlijke meezingers!

Woensdag 19 maart ben ik met Lauren en Emilie naar Mama Mia the musical geweest, super leuk om in het engels te zien. Ik had de musical al eens in Nederland gezien, maar die suffe Nederlanders veranderen de liedjes en dat deden ze hier gelukkig niet ! Hele gezellige avond gehad. Donderdag zijn we na een peer mediation training uit eten geweest met alle stagiaires van The Peace Foundation. Erg gezellig en lekker gegeten in een hippe lounge bar. Die vrijdag hadden we een team building day. Een super leuke afsluiting van een top week! We werden in twee groepen verdeeld en hebben allemaal 'survivor' team spelen gedaan. Voorbeelden van de spelletjes zijn blind een tent opzetten, een katapult maken en daarmee tennisballen wegschieten, een bak met water vullen door kleine bakjes in de zee te vullen en door te geven aan alle teamleden en zonder de grond te raken op houtblokken naar de overkant komen. De vrijdag werd afgesloten met een hele gezellige BBQ bij Lieke thuis. We waren met een grote groep mensen waarvan de helft NL'ers en de helft Kiwi. Erg gezellig dus! Helaas was de stageweek nog niet voorbij; zaterdag heb ik deelgenomen aan de Peaceful Family Communication course. Een vrij lange en zware dag na zo'n drukke week, maar wel interessant.

Zaterdag avond heb ik heerlijk en chique gegeten in de skytower. Een prachtig restaurant met een prachtig uitzicht over de hele stad. In raad iedereen die ooit naar Auckland komt daar te gaan eten! Afgelopen zondag zijn we met een groepje naar Waiheke Island geweest, een prachtig eiland dat bekend staat op zijn wijngaarden en mooie strandjes. Na een lekkere lunch in het dorpje hebben we een middag op het strand gelegen. Als afscheid hebben we natuurlijk local Waiheke wijn gedronken!

Deze week heb ik helaas geen weekend. Op zaterdag staat weer the Peaceful Family Communication Course op het programma en zondag het Auckland International Cultural event. Daar staan wij met een tentje en gaan we allemaal peace activiteiten doen. Dat belooft een leuke dag te worden! Zaterdag avond ga ik voor het eerst van m'n leven naar een Rugby wedstrijd! Ben erg benieuwd hoe dat is!!

Na volgende week staat gelukkig wel weer de hele maand lang leuke tripjes gepland voor in het weekend. Waar dat allemaal naar toe gaat hou ik nog even lekker geheim!

Tot de volgende blog =)

Veel liefs,

Lisette

  • 27 Maart 2014 - 08:43

    Marlys:

    Net als hier thuis, ben je daar ook een bezige bij!
    Goed bezig!
    Dikke kus

  • 27 Maart 2014 - 20:13

    Sandra:

    Lieve Lisette, wat een heerlijk verslag weer. Zo genieten we op afstand met je mee.
    Fijn dat het goed gaat en dat je een super leuke en leerzame tijd hebt. Geniet ervan. we zullen binnenkort weer skypen na je drukke weekend. liefs mam en henkxxxx

Tags: Auckland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

De laatste paar weekenden!

11 Mei 2014

Enjoying the good life

14 April 2014

Missie voltooid

27 Maart 2014

Nieuwe update!

06 Maart 2014

Happy in New Zealand
Lisette

1 februari stap ik op het vliegtuig richting Auckland. Hier zal ik 5 maanden stage gaan lopen vanaf 10 februari. Na mijn stage zal ik anderhalve maand gaan reizen. Deze tijd wil ik benutten op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland, op Fiji en in Australië.

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6500

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: